Àrea d'acció territorial i serveis urbans

Ajuntament de Vilafranca del del Penedès
Coronavirus Covid-19

L’Ajuntament de Vilafranca del Penedès està aplicant un protocol preventiu d’actuació davant l'atual situació de crisi per risc de contagi de coronavirus (Covid-19) entre la població. Mantingueu-vos informats pels canals web i xarxes socials de fonts oficials, com són l'espai web específic de l'Ajuntament: https://www.vilafranca.cat/coronavirus i al canal Cat Salut.

Més informació

Notícia

Dues fotolineres per a vehicles elèctrics a l’aparcament del Centre Àgora

23 de febrer de 2021

L’Ajuntament de Vilafranca ha presentat aquest matí tres iniciatives relacionades amb la mobilitat sostenible i l’estalvi energètic. L’alcalde de Vilafranca, Pere Regull, el tinent d’alcalde d’Acció Territorial i Serveis Urbans, Francisco Romero, i el regidor de Promoció Econòmica i Comerç, Joan Manel Montfort, han visitat aquest matí les fotolineres  situades a l’aparcament del Centre Àgora que disposen de punts de càrrega de vehicles elèctrics, s’ha exposat també el projecte d’obres de millora i d’eficiència energètica a l’edifici del Centre Àgora i s’ha explicat  també la previsió de calendari d’obres del nou carril bici que ha d’unir Vilafranca amb el terme de Santa Margarida i els Monjos a través dels diversos polígons industrials.

A l’aparcament del edifici Àgora s’han instal·lat 2 fotolineres que consten de marquesines per a 12 places cobertes d’aparcament, un sistema de carregadors de vehicles elèctrics format per 7 carregadors de 7,4KW de potència cadascun i un sistema de producció d’energia fotovoltaica a la coberta de les fotolineres format per 90 plaques de 335Wpic cadascuna, amb una potència total de 30,15KWpic. Aquestes plaques fotovoltaiques tenen una producció estimada útil anual de 34.190KWh i permeten un estalvi econòmic anual de 4.480€ i  una reducció d’emissions de CO2 a l’atmosfera d’unes 14 tones. Francisco Romero ha refermat el compromís de l’equip de govern “amb l’aprofitament  que les energies alternatives per evitar haver de recórrer a combustibles fòssils i estalviar emissions de CO2 a l’atmosfera”.

A més, l’energia elèctrica generada s’utilitza tant per al consum del Centre Àgora (climatització, instal·lacions informàtiques, il·luminació,...) com per als diferents carregadors de vehicles elèctrics instal·lats. La instal·lació disposa d’un sistema de telegestió i monitoratge que permet tenir un control a distància i a través de la pantalla instal·lada a la recepció del edifici.

El pressupost de la instal·lació ha estat d’uns 117.600 euros. L’obra està acabada i es preveu l’entrada en funcionament de forma imminent tan aviat com la instal·lació estigui legalitzada.

 

Carril Bici

D’altra banda, Francisco Romero també ha anunciat l’inici imminent de les obres del nou carril bici per a vianants i bicicletes que ha d’enllaçar, al llarg de l’avinguda de Tarragona, des de la rotonda amb l’avinguda del Vendrell fins a la depuradora d’aigües residuals, al límit del terme municipal amb Santa Margarida i els Monjos. El recorregut, amb una longitud total de 2,4 Km, comunicarà el nucli urbà amb diversos polígons industrials com el de l’av. Tarragona, Clot de Moja, Estació de Mercaderies, Domenys I i Domenys II.

Amb un pressupost global de 1.640.000 euros, el projecte s’ha dividit en dos trams. El primer tram, amb un pressupost d’1.250.000 euros, compta amb una subvenció del 73% del pla de polígons de la Diputació de Barcelona. Les obres s’iniciaran en breu i es preveu que finalitzin a finals de setembre.

El segon tram té un pressupost de 390.000 euros que està finançant amb un 30% pels fons europeus FEDER. Les obres s’iniciaran al llarg del segon trimestre d’aquest any i tenen una durada de 6 mesos. A final d’any es preveu que el carril bici estigui  en servei.

El projecte contempla superar amb seguretat les dues vies d’altes capacitats existents, la variant de la N-340 i l’autopista AP7. En el primer cas s’aprofitarà el túnel existent al c/ Calafell i el segon cas es farà un túnel soterrat a la rotonda de sortida de l’autopista a l’alçada de la depuradora. El carril bici, que serà bidireccional, disposarà d’enllumenat amb tecnologia LED.

El regidor Francisco Romero afirmat que aquests projectes marquen una línia de “prioritat inequívoca de l’equip de govern d’acord amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible ODS i en la línia del procés de millora contínua que implica la certificació Biosphere”.

 

Millores al Centre Àgora

 El regidor de Promoció Econòmica, Joan Manel Montfort, ha recordat que el carril bici donarà servei a 5 polígons industrials, amb unes 200 empreses i uns 2.000 treballadors, “que aviat podran anar a treballar a peu, en bicicleta o en patinet elèctric. És un valor afegit per als polígons i cal destacar també l’esforç que s’ha fet de parlar amb les empreses per consensuar el projecte”. D’altra banda, Montfort ha anunciat un paquet de millores a l’edifici del Centre Àgora, inaugurat l’any 1999 com a viver d’empreses. Les obres, iniciades el mes de novembre passat, suposaran una ampliació de 250 m2, millores en l’aïllament de cobertes i façanes, la readequació d’espais per poder acollir més entitats relacionades amb el món del vi, per a viver d’empreses i per acollir els equips tècnics de Promoció Econòmica, que actualment estan a l’edifici de l’Enològica. “Volem destinar l’Enològica a temes educatius. Cada any hi passen uns 8.000 alumnes i necessiten més espai. Volem que l’Àgora esdevingui un referent en tot allò relacionat amb projectes com l’Ecosistema d’Innovació o Penedès Circular ”, ha explicat Montfort. Les obres es van iniciar al novembre passat, la previsió de finalització és cap a finals del segon trimestre 2021 i tenen un pressupost d’execució de 615.921,82 €.

Per cloure, l’alcalde Pere Regull ha declarat que en ple segle XXI qui no aposti pel medi ambient i la sostenibilitat i no tingui cura de l’entorn “s’està equivocant molt. El projecte del carril bici cap els polígons industrials serà una realitat ben aviat i evitarà que molts treballadors agafin el cotxe per anar-hi, contaminin menys i tinguem un entorn més saludable”. Per l’alcalde, cal fer possible "l’economia productiva amb uns polígons ben equipats, combinada amb un entorn amb qualitat de vida, on la gent s’hi senti bé”.

Accessibilitat