Àrea d'acció territorial i serveis urbans

Ajuntament de Vilafranca del del Penedès

Notícia

Vilafranca estrena plànol de distàncies i temps per incentivar els desplaçaments a peu

19 de setembre de 2022

El regidor de Mobilitat, Aureli Ruiz, ha presentat avui en roda de premsa el nou plànol de distàncies i temps caminant per promoure els desplaçaments a peu dins el nucli urbà de Vilafranca. La presentació s’ha fet dintre de la Setmana Europea de la Mobilitat i es tracta d’un plànol simulat i esquemàtic que pretén demostrar que les distàncies màximes entre 20 punts d’interès de la ciutat no superen els 30 minuts i que es poden fer a peu, tot fent activitat física i salut. Els temps està calculat caminant a una velocitat mitjana de 4 km/h, de manera que poden ser inferiors si es va més de pressa. Per interpretar el plànol és important fixar-se en els colors. Per saber quina distància i temps hi ha entre els diferents punts d'interès cal fixar-se en la informació del mateix color que la línia que uneix els dos punts.

Aureli Ruiz ha explicat que aquesta iniciativa, que ja han endegat diferents ciutats europees, és una “acció informativa i de sensibilització” inclosa en el Pla de Mobilitat Urbana de Vilafranca, aprovat aquest any de manera definitiva pel ple municipal. “El Pla de Mobilitat ja ens deia que el 70% dels desplaçaments que es fan a Vilafranca es fan a peu. No ens hem de quedar aquí sinó incrementar-los per millorar la qualitat de vida a Vilafranca. Reduint el vehicle privat aconseguim un aire més net i fent activitat física una millora de la salut”, ha afirmat el regidor.

Ruiz ha fet èmfasi que tenim la sort que “Vilafranca és una ciutat compacta i no hi ha grans distàncies. Permet anar d’una punta a l’altra en un temps raonable. Recomanem moure’s a peu i utilitzar menys el vehicle privat. La ciutat ho permet i ens ho agrairà”.

El plànol de distàncies i temps s’ha instal·lat de moment a l’estació d’autobusos i se n’instal·larà properament un altre a l’estació de tren, quan estiguin acabades les obres. La idea és instal·lar-los en punts on hi hagi intermodalitat de transport i moviment de persones, equipaments municipals, etc.